Turun Berat Badan bersama Zarida Abu Bakar

KENALI SAYA

Salam semua

Have you had your shake today ?

Baiklah saya ingin kongsikan disini serba sedikit mengenai saya . Bagaimana saya bermula dengan Herbalife seterusnya berjaya didalam merealisasikan impian saya untuk turun berat badan .

Lima tahun lepas saya pernah bercita-cita untuk kurus , sudah pastinya impain seorang wanita yang sudah berkahwin untuk kurus dan cantik bukan . Begitu juga impian saya yang saya simpan sejak masih anak dara . Untuk makluman sekalian , berat badan saya sewaktu sekolah adalah sekitar 65 - 687 kg sahaja . Bermakna saya sejak dari muda memang bertubuh besar dan gemuk . 

Baiklah , sewaktu berniat untuk kurus apa yang saya inginkan adalah 1st yang saya rasa nak buat adalah aku tidak akan makan nasi , konon masa itu rasa bila makan nasi , sure tidak akan turun berat badan , ye masa itu ramai yang memang tertipu lah kalau cakap , tidak makan nasi akan cepat kurus . 

Sebenarnya , hakikat yang lama telah saya pelajari adalah kita kena makan , makan lah tidak kesah apa sahaja . Hendak makan nasi , boleh ... hendak makan mee .. boleh .. apa sahaja . Berlebih lagi saya adalah jenis yang tidak boleh tinggal nasi . Oh tidak ! Ha.. nasi adalah sumber kaborhidrat yang paling penting untuk tubuh badan kita tau .

Cuba anda semua soal diri anda , boleh ke anda tidak makan nasi sehari ? seminggu ? sebulan atau setahun ? oh tidakkk bukan saya lah kan .. Jadi waktu itu saya tekad , bagaimana saya hendak kurus tetapi dalam masa yang sama tetap boleh makan nasi .

Pada Dec 2010 , saya berkenalan dengan produk Herbalife , saya tidak mengambil masa yang lama untuk mengkaji produk hebat ini . Maklum sahajalah masa itu saya benar - benar ingin tahu bagaimana saya kurus . Saya melihat sendiri testimoni Coach Herbalife saya diwaktu itu . Wah , saya kagum , teruja , tidak percaya dan akhirnya yakin dengan produk yang diperkenalkan kepada saya diwaktu itu . Betul kata orang tua-tua , jika kita berkehendak dan berkemahuan , in shaa allah allah akan tunjukkan jalan kepada kita .

selepas melahirkan anak ke3 : 94kg 

Sebelum menggunakan Herbalife : 94kg (Disember 2010)


Saya terus membeli dan menjadi ahli melalui coach saya , saya inginkan dia menjadi coach saya kerana saya yakin dia boleh membantu saya . Masa itu saya memang tidak tahu bagaimana menggunakan produk Herbalife ini . Panduan bagaimana hendak kurus dengan produk Herbalife , jumlah yang perlu diambil sehari . Itu semua telah diajar dan diberikan panduan oleh coach Herbalife saya diwaktu itu .
Saya diperkenalkan dengan Formula 1 , salah satu produk utama Herbalife untuk turun berat badan , ia adalah nutrisi seimbang yang hebat untuk tubuh badan kita , makanan sihat yang mengandungi 

  • 55 nutrein 
  • 18 asid amino
  • Serat 
  • Herbal terpilih
  • O kandungan lemak
  • O kandungan kolestrol

yang pastinya setiap hidangannya sangat mudah disediakan dan mengenyangkan !  yang paling seronok saya tidak perlu berlapar , makan sahaja apa yang saya ingin makan dengan syarat saya perlu shake 2x sehari. Saya beritahu coach saya , saya suka perisa ala2 nescafe dan coffee , jadi saya mula minum formula 1 perisa cappucino . Sungguh hebat rasanya kerana  sehingga kini saya telah banyak mempelajari pelbagai cara untuk buat shake Herbalife menjadi lebih enak untuk dinikmati . 

Disamping itu saya juga diperkenalkan dengan teamix herbalife yang dapat membantu saya didalam proses penurunan berat badan secara lebih efektif . Teamix juga adalah salah satu produk Herbalife yang paling kerap saya minum selain Formula 1 kerana ia bertindak sebagai antioxsida . Paling seronok kerana saya memang bukan seorang yang mempunyai masa untuk bersenam , tetapi bila saya minum teamix ini saya dapat rasakan peluhnya seolah saya berlari selama 20 minit ! , sungguh luar biasa !

70kg 
* keputusan adalah tidak tipikal , hasil setiap individu mungkin berbeza - beza

Apakah kesan sampingan yang saya alami setelah menggunakan produk Herbalife ini diantaranya adalah

  • tidak lagi mempunyai masalah sakit tumit
  • tubuh badan semakin ringan
  • tidak lagi merasa letih 
  • lebih bertenaga 
  • sudah boleh memakai kembali pakaian lama saya 
  • sudah tidak perlu pening memikirkan apa yang perlu saya makan setiap pagi 
  • sudah kurang mengalami masalah sakit kepala , bisa2 badan dan pelbagai lagi masalah kesihatan kerana ternyata ia semakin berkurangan dari hari ke hari .

Disamping itu saya ingin kongsikan sedikit tips yang saya amalkan bagaimana saya nak kurus dengan lebih efektif menggunakan produk Herbalife  

  • Minum air masak sekurang2nya 3-4 liter sehari
  • kurangkan sukatan nasi - tapi still boleh makan kan 
  • kurangkan manis didalam pengambilan makanan
  • kurangkan kandungan garam didalam masakan 
  • kurangkan makan makanan berlemak seperti kuah yang mengandungi santan 
  • banyakkan makan sayur2an dan serat
  • gantikan buah2an sekiranya lapar

                                     68 kg                                                 70kg
* keputusan adalah tidak tipikal , hasil setiap individu mungkin berbeza - beza

Dan akhinya saya berjaya turun berat badan dengan produk Herbalife , ia telah banyak membantu saya , mengajar saya bagaimana untuk menilai keburukan dan kebaikan didalam setiap hidangan yang saya ambil . Ia adalah sesuatu pengalaman yang menyeronokkan buat saya . Dan akhinya saya berjaya turun berat badan sebanyak 24kg didalam tempoh 8 bulan . Terima kasih Allah , terima kasih Herbalife , terima kasih Coach !

Sebenarnya banyak lagi cara bagaimana untuk kurus , semua terletak ditangan anda sendiri , anda perlu yakin dengan apa yang anda pilih . Memilih produk Herbalife sebagai makanan utama untuk menurunkan berat badan , menaikkan berat badan atau untuk mengekalkan kesihatan adalah pilihan terbaik saya dan anda semua .  Saya tidak boleh menjamin anda akan mendapat kesan seperti saya , saya dulu juga tidak dijanjikan akan dapat berat badan ideal dalam masa 8 bulan , semuanya berlaku kerana saya percaya kita perlu ada  tekad , usaha dan yakin boleh berjaya dengan sedikit pengorbanan . 

* keputusan adalah tidak tipikal , hasil setiap individu mungkin berbeza - beza
 
* keputusan adalah tidak tipikal , hasil setiap individu mungkin berbeza - beza

Jika anda seorang yang susah untuk meninggalkan tabiat makan makanan yang tidak sihat , memang sukar bagi anda untuk mencapai kejayaan didalam program turun berat badan anda . Anda perlu berubah agar kehidupan anda lebih sihat dan lebih menghargai nilai sebuah kesihatan . Anda perlu ingat dan sedar , tiada siapa yang boleh membantu anda selain diri anda sendiri !

Dan sehingga kini sudah 5 tahun saya didalam Herbalife , terima kasih kepada coach Herbalife saya kerana sampai sekarang saya masih dan akan terus percaya dengan produk Herbalife ini . Saya kagum dengan diri saya walau belum mencapai berat yang betul-betul ideal tetapi saya sudah berjaya mengekalkan berat badan dan kesihatan badan saya sehingga kini . 

Jadi sekiranya anda sudah bersedia dan berminat untuk memulakan program turun berat badan anda dengan produk Herbalife dan lantik saya menjadi coach anda , hubungi saya sekarang kerana saya yakin saya dapat membantu anda !




No comments:

Post a Comment